In het Brussels Gewest is nog slechts 41 procent van het vastgoed in handen van eigenaar-bewoners. Dat heeft de krant L’ Echo gemeld op basis van cijfers van het Brusselse ministerie van huisvesting. Er wordt aan toegevoegd dat Brussel met die cijfers ver onder het nationale gemiddelde van ongeveer 70 procent blijft.
De resultaten tonen volgens de krant aan dat Brussel nog steeds een grote aantrekkingskracht uitoefent op investeerders in onroerende goederen, ondanks fiscale maatregelen die door de lokale overheid werden genomen om het eigendom bij bewoners aan te moedigen.
Uit ramingen van Trevi, het netwerk van vastgoedkantoren, blijkt dat investeerders tegen het einde van dit decennium ongeveer 70 procent van het Brusselse vastgoed in handen zullen hebben. Het gaat daarbij zowel om grote private groepen, gereglementeerde vastgoedvennootschappen en kleine particuliere eigenaars.
Bron: Express.be