Metallo Chimique investeert 36 miljoen euro in fabriek in Beerse

Het recyclagebedrijf Metallo Chimique wil in zijn vestiging in Beerse 36 miljoen euro investeren in een nieuwe installatie voor het verder uitzuiveren van eindslakken of afgewerkte producten. De investering zou bij het bedrijf ook vijftien nieuwe arbeidsplaatsen creëren.

Dirk Vandenberghe, chief executive bij Metallo Chimique, wijst erop op de tewerkstelling bij het bedrijf de voorbije vier jaar al met vijftig arbeidsplaatsen is gegroeid. Op dit ogenblik werken bij de onderneming ongeveer vierhonderd mensen. De investeringen maken het mogelijk om naast koper, tin, lood en nikkel in de toekomst ook zink uit het metaalafval te filteren.

Metallo Chimique verwerkt in zijn vestigingen in Beerse en Bilbao op dit ogenblik jaarlijks ongeveer 400.000 ton metaalafval. Dat levert het bedrijf jaarlijks ongeveer 120.000 ton koper, 25.000 ton lood, 10.000 ton tin en 600 ton nikkel op. Metallo Chimique is in handen van investeerder Towerbrook. Het management van het bedrijf heeft een klein minderheidsbelang in het kapitaal.

Bron: Express.be