Eén op vier ondernemers verwacht aanwervingen

Slechts 25,8 procent van de Belgische ondernemingen verwacht tijdens de eerste drie maanden van dit jaar personeel te zullen kunnen aanwerven. Dat betekent een daling met 2 procentpunt tegenover het vorige kwartaal. Dat blijkt uit ramingen van het bureau SD Worx, aanbieder van personeelsdiensten.

Er wordt dan ook aangevoerd dat de ondernemers het nieuwe jaar met aarzeling en terughoudendheid instappen. SD Worx merkt wel op dat het grootste pessimisme van de voorbije jaren nu wel achter de rug lijkt te zijn, maar de gestage klim die na de positieve resultaten van het vorige kwartaal werd verwacht, is volgens de onderzoekers niet volledig doorgebroken.

Terwijl de prognose in Vlaanderen licht positiever is dan het voorbije jaar, valt echter vooral de steile heropleving in Wallonië op. Daar lijkt volgens SD Worx een bijzonder grote hoop op een relance na twee bijzonder sombere jaren. In Brussel wordt het grootste optimisme opgetekend. Vlaanderen stelt zich het meest pessimistisch op.

Bron: Express.be