Het herstel van de Waalse economie zal vooral toegespitst worden op digitale initiatieven en kringloopactiviteiten. Dat is de basis van het nieuwe Marshallplan dat door de Waalse regering is goedgekeurd.
Paul Magnette, minister-president van het Waalse gewest, wijst erop dat economen vrezen dat Europa de volgende tien tot twintig jaar een zwakke economische vooruitgang zal kennen, maar indien een goede strategie wordt gehanteerd, kan die groei volgens de minister-president echter wel een duurzaam karakter hebben.
Jean-Claude Marcourt, Waals minister van economie, voegt er aan toe dat de regio zich wil inschrijven in de digitale economie, die na de stoommachine, de elektriciteit en de automatisering voor de vierde industriële revolutie heeft gezorgd.
Aan die digitale omwenteling wordt echter ook een kringloopeconomie gekoppeld, waardoor het verbruik van grondstoffen kan worden teruggeschroefd en maximaal beroep kan worden gedaan op recyclage en hergebruik.
Bron: Express.be