Regering bekijkt mogelijk gunstregime voor bedrijfswagens

Er kan overwogen worden om het fiscaal gunstregime voor bedrijfswagens te herbekijken. Dat heeft Johan Van Overtveldt, federaal minister van financiën, gezegd naar aanleiding van de lancering van een petitie door de organisaties Bond Beter Leefmilieu, Kom op Tegen Kanker en het Netwerk Duurzaam Ondernemen, waarin geëist wordt dat de gunstmaatregelen voor de verloning met bedrijfswagen worden afgeschaft.

De inkomsten zouden volgens de organisaties gebruikt moeten worden voor een verlaging van de lasten op arbeid. In het regeerakkoord wordt van bedrijfswagens nergens gewag gemaakt, maar het lijkt niet uitgesloten dat het probleem alsnog zou kunnen worden besproken.

Op het kabinet van minister Van Overtveldt wordt echter benadrukt dat er tegenover de problematiek geen stelling wordt ingenomen en dat men alleen ruimte wil laten voor een mogelijke bespreking op regeringsniveau.

Bron: Express.be