NRF 2025: Retail’s Big Show Europe, aftellen naar de eerste editie in Parijs

Over minder dan twee weken verwelkomt Parijs de allereerste editie van NRF 2025: Retail’s Big Show Europe, van 16 t/m 18 september in Paris Expo Porte de Versailles. Dit evenement, ontstaan uit de strategische samenwerking tussen Paris Retail Week en de National Retail Federation (NRF), wordt gezien als dé internationale retailbeurs van Europa.

Met het thema Retail Together, brengt deze eerste editie meer dan 480 exposanten, 100 conferenties en 200 internationale sprekers samen, waaronder leiders van grote bedrijven zoals Action , Apple , Dalben Group, WM Morrison Supermarkets , Best Buy , Kiko, Sephora, Scarpe&Scarpe, Galeries Lafayette, Zalando , Yamamay, Kingfisher en KPMG. Samen delen zij hun visie en bespreken ze de grote uitdagingen van de sector: unified commerce, artificiële intelligentie, supply chain, duurzaamheid en ESG-criteria, logistiek, marketplaces, innovatie in de winkel, betalingen en cyberbeveiliging.

Een inspirerend programma

Drie dagen lang krijgen deelnemers de kans om zich te verdiepen in de belangrijkste uitdagingen en trends die de toekomst van de retail bepalen. Dit gebeurt via keynotes, themasessies en workshops met internationale experts. De uitwisselingen en discussies zijn opgebouwd rond acht centrale thema’s:

• Unified commerce: hoe fysieke en digitale kanalen verbinden onder één merk, met o.a. Laurent Jacquet ( Alphabet Chrome Enterprise) die de impact van Chrome OS Flex op de klantervaring en de samenwerking in de winkel zal toelichten.

• Logistiek en supply chain: diversificatie, veerkracht en verantwoord sourcen in een onzekere mondiale context, met de sessie AI & Logistics door Scarpe&Scarpe/Pittarosso, Fozzy Group en Pernod Ricard.

• Marketplaces: naar verbonden, op maat gemaakte en verantwoorde ecosystemen, met Galeries Lafayette, Kingfisher PLC en Coca-Cola HBC.

• Klantbetrokkenheid: alles over loyaliteitsstrategieën, met Rob Sacker (Databricks) en concrete cases van Dalben Supermercados, Dunkin’ Benelux en Douglas Group.

• Innovatie in de winkel: Jérôme Hamrit (Vusion Group) deelt zijn visie op datagestuurde winkels aangestuurd door AI. Een sessie met Carrefour , SuperPharm en Norrøna.

• Betalingen: focus op frictionless oplossingen ( Adyen ) en de strijd tegen online fraude (CB, Paymenttools/REWE Group).

• Datagebruik: Prue Mackenzie ( Alphabet Cloud) laat zien hoe agentische AI personalisatie en kooptrajecten transformeert, met deelname van Zabka Group, Destinia en Boozt.

Een interactieve bezoekerservaring in hartje Parijs

Op maandag 15 september, de dag vóór de beurs, bieden exclusieve store tours de gelegenheid om de meest iconische Parijse winkelconcepten te ontdekken. Er zijn drie thematische routes: De bakermat van wereldwijde innovatie, Best practices op de Champs-Élysées en Immersieve food-innovatie in Saint-Germain. Onder begeleiding van experts tonen deze bezoeken, exclusief voor retailers, de meest indrukwekkende prestaties op het gebied van design, technologie, klantervaring en omnichannelintegratie. Tijdens het evenement bieden Expo Tours van 90 minuten rondleidingen langs de acht kernthema’s, met exclusieve presentaties en live-demo’s.

Innovatie en uitmuntendheid beloond

Drie speciale zones zetten meer dan 100 internationale startups en scale-ups in de kijker: de Innovators Showcase, het Startup Hub en het House of Innovation Pavilion. Van generatieve AI toegepast op merchandising tot koolstofarme logistiek, instant payments en immersieve ervaringen: deze ruimtes belichamen de geest van Retail Together. De beurs organiseert ook de Retail’s Big Show Europe Awards op dinsdag 16 september om 17u30. Acht categorieën bekronen de meest innovatieve en transformerende projecten op het gebied van unified commerce, winkelontwerp, supply chain, ESG, marketplaces, betalingen, CRM, data en startup-innovatie.