Brutowinst Mollie in 2024 gestegen met 30 procent

Financieel dienstverlener Mollie maakt vandaag de financiële resultaten van 2024 bekend. In een jaar waarin de Europese fintech sector te maken had met toenemende druk op marges en groei, leverde Mollie sterke prestaties. De brutowinst is met 30 procent gestegen naar 115 miljoen euro, terwijl de omzet met maar liefst 28 procent toenam, tot 214 miljoen euro. Deze groei is te danken aan een duidelijke productfocus en voortdurende internationale uitbreiding. Tegelijkertijd bleven de operationele kosten het hele jaar stabiel. Dankzij deze strategische koers behaalde Mollie bovendien voor het eerst sinds 2018 een positieve EBITDA.

Uitbreiding producten en markten werpt zijn vruchten af

Deze resultaten werden behaald dankzij een aantal belangrijke mijlpalen in 2024. Zo ontwikkelde en lanceerde de financieel dienstverlener meerdere nieuwe producten, zoals Mollie Invoicing en Mollie Connect Group , de geïntegreerde betaaloplossing voor platformen, marktplaatsen, fintechs en banken, bleef daarnaast aan populariteit winnen. Verder zette Mollie nieuwe stappen in haar internationale groeistrategie door uit te breiden naar Italië.

In de eerste maanden van 2025 heeft Mollie al een sterke groeiversnelling gezien, gedreven door het succes van producten als Mollie Capital en de toenemende toepassing van Mollie Connect Group . Met Mollie Connect Group kunnen SaaS-platformen geld verdienen zonder operationele complexiteit. Deze innovatie transformeert de betaalindustrie door een noodzakelijke functie om te vormen tot een bron van inkomsten. Verkopers die aan de slag gingen met deze nieuwe oplossingen groeiden 60 procent sneller dan anderen. Ook de internationale uitbreiding van Mollie versnelt, onder andere naar Zweden, Polen en Portugal in de eerste helft van het jaar. Later dit jaar volgen er nog meer markten.

Koen Köppen, CEO bij Mollie: “Onze 250.000 klanten, van bekende merken zoals X2O, Standaard Boekhandel en Pukkelpop tot de plaatselijke bakker en marktkraam, staan centraal in alles wat we doen. Daarom focussen we uitsluitend op zaken die direct waarde voor hen creëren. Daarom hebben we dit jaar meer dan ooit geïnvesteerd in de ontwikkeling van zowel nieuwe als bestaande producten om financiële rompslomp te verminderen. Denk bijvoorbeeld aan Mollie Capital, extra betaalmethoden, Mollie Connect Group en onze omnichannel-oplossingen. Naast het verder ontwikkelen van ons productaanbod zetten we in 2025 ook onze internationale uitbreiding voort. Ik kijk dan ook vol vertrouwen naar de rest van het jaar.”